Dagbesteding

De bewoners van Stichting de Iris zullen door de week naar dagbesteding gaan in Vianen of omgeving. Zij doen daar werk op hun niveau, worden begeleid en hebben zo een zinnige dagbesteding.
Stichting de Iris houdt zich bezig met wonen en zorg. De ouders regelen zelf de dagbesteding voor hun dochter of zoon.

In Vianen en omgeving zijn er verschillende mogelijkheden:

Vitaal Dorp Everdingen

‘Werk aan de Winkel’ biedt in een kleinschalige werkomgeving veel afwisselende werkzaamheden, ontwikkelingsmogelijkheden en zorgt voor integratie in de samenleving, zoals:

• meewerken in de ‘Winkel & zo …’, de buurtwinkel met koffiecorner en boeken-uitleen midden in het dorp Everdingen
    of
  • op het Landgoed Everstein, groente en fruit verbouwen op het landgoed en in de kas of knutselen in een gezellige atelierruimte

Bekijk hier een leuke impressie!

Zorgboerderij de Huiberthoeve Hei- en Boeicop

De Huiberthoeve biedt arbeidsmatige dagbesteding voor mensen die op de zorgboerderij aan de slag willen. Het werken en verblijven op de boerderij geeft rust. Iedereen kan op eigen tempo werken aan de gestelde doelen. Het is zelfs mogelijk om een opleiding te volgen.

Wanneer er om wat voor reden dan ook niet meer deelgenomen kan worden aan het regulier arbeidsproces of reguliere opleiding, kan de Huiberthoeve door het aanbieden van structuur en werkritme op de boerderij deze mensen weer op weg helpen.

Brownies en downiesBrownies & downieS
Een gezellige en lekkere koffie-, lunch en borrelplek.

De Lingehof in Rhenoy
Geitenboerderij en houtwerk shop
Folder Dagbesteding – januari 2022

De Witte Schuur in Culemborg

De Kooise Camping

Dagbesteding Dahlia’s
Vanaf eind februari start er een nieuwe dagbesteding in Nieuwegein, Galecop. De dagbesteding Dahlia´s biedt dagbesteding aan mensen met een licht verstandelijke beperking. Wij werken samen met Sportpark Galecop, zij hebben 5 sportverenigingen op de locatie.

De rugby, Diamonds (honkbal/softbal) en de golfbaan hebben wekelijks verschillende klusjes waarbij de cliënten kunnen helpen. In het gebouw van Diamonds (honkbal/softbal) zit ook Dahlia´s keuken gevestigd. Daar bakken en koken wij elke dinsdag en vrijdag.
er zijn nog een paar plekjes.

Raani shewdat is de oprichter & begeleider Dahlia’s dagbesteding

Reinaerde

• Studio 10 – Nieuwegein
  • Fort Werk aan de Korte Uitweg – Reinaerde (Fort WKU – Reinaerde) Tull en t Waal
  • Groenonderhoud en/of horecawerkzaamheden voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
  • Hockey Club IJsseloever (HCIJ) – Reinaerde
    Dagbesteding: werk bij Hockey Club
  • IJsseloever (HCIJ) voor mensen met een verstandelijke beperking
  • Jachthaven Marnemoende – Reinaerde
    Dagbesteding: Jachthaven voor mensen met een verstandelijke beperking
  • Kinderboerderij IJsselstee – Reinaerde
    Dagbesteding: kinderboerderij voor mensen met een beperking
  • KoffieAtelier Reinaerde, Houten
    Dagbesteding: café met kleine keuken voor mensen met een verstandelijke beperking.
  • Reinaerde Cadeaushop Het Atelier
    Dagbesteding: atelier en cadeauwinkel voor mensen met een verstandelijke beperking
  • Reinaerde Dagcentrum De Weiderij
    Dagbesteding: dagcentrum voor mensen met een beperking
  • Reinaerde Eetatelier
    Dagbesteding: eetcafé voor mensen met een verstandelijke beperking

ZOMO IJsselstein

ZOMO Dagbesteding biedt passende activiteiten aan op basis van de indicatie en de wensen van de cliënt. Cliënten kunnen kiezen uit een breed aanbod van mogelijkheden. Desgewenst kunnen clienten met onze eigen personenbussen naar en van de locatie worden gebracht.

• In het centrum van IJsselstein, in de Doelenstraat, is Lunchroom ZOlekker. De medewerkers verzorgen tevens de catering voor uiteenlopende klanten. In de eigen bakkerij wordt brood en gebak gemaakt door de medewerkers.

• In het ‘oude postkantoor’ aan de Lage Biezen worden grotendeels industriële werkzaamheden aangeboden. In de knusse winkel worden spullen verkocht die zowel bij ZObiezonder als op andere locaties van ZOMO Dagbesteding gemaakt worden. Medewerkers verzorgen tevens het was- en strijkwerk van particulieren en bedrijven in de buurt van het werkcentrum.

• Op een prachtige locatie in het centrum van IJsselstein aan het einde van de Utrechtsestraat is het atelier van ZOmoooi te vinden. De medewerkers kunnen hier in diverse disciplines hun creatieve kant laten zien. Er wordt bijvoorbeeld geschilderd, maar ook kaarsen, sieraden en mozaïeken gemaakt.

Het bestuur van Stichting de Iris wordt ook benaderd voor samenwerking met andere partijen zoals Brederodes Tuinen in Vianen.

Er zijn ook mogelijkheden in supermarkten, restaurants of zorginstellingen voor ouderen om dagbesteding te doen. Ouders moeten zelf contact leggen voor dagbesteding.